torsdag 27 oktober 2011

En kväll

jag håller varmt om hjärtat. Mingelfest med Ung Cancer.
Här samlades vi, cancerdrabbade, cancerberörda, politiker och vårdpersonal. Vi festade, hade roligt men också allvar då vi hedrade de som förlorat kampen med en tyst minut.
Men för en kväll kunde vi visa dessa människor (politikeroch vårdpersonal) att vi lever och att vi är unga. Cancern drabbar oss också. På olika vis men vi får det och vi gör det bästa av det.

Som drabbad så lever jag och vågar mera än vad jag gjorde innan. Så för mig har det blivit en positiv förändring. Jag blir inte friskförklarad, men jag kan via min spruta, hålla sjukdomen under kontroll. Och jag är faktist glad så länge jag slipper cellgiften. Men jag vet nu i alla fall att mitt nätverk har utökas och att den skulle svara på mina frågor och med Ung Cancers arbete runt om i Sverige så vet jag att sjukvården en dag blir bättre på att ta  hand om oss unga människor som drabbas av denna förbannande sjukdomen.
Men just nu så känner jag bara glädje och hopp och en massa värme. Och tack J för att du ville följa med fast jag vet att du tycker det är jobbigt. Men även du kände av denna fina värme och kärlek kvällen erbjöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar